❁بوی عود و عطر گلاب❁
❁بوی عود و عطر گلاب❁

❁بوی عود و عطر گلاب❁

دین و شادی

کوچه های خراسان


Мигающая анимация



چشمه های خروشان تو را می شناسند


 

موج های پریشان تو را می شناسند

 


پرسش تشنگی را تو آبی، جوابی

 


ریگ های بیابان تو را می شناسند

 


نام تو رخصت رویش است و طراوت

 


زین سبب برگ و باران تو را می شناسند

 


از نشابور بر موجی از "لا"* گذشتی

 


ای که امواج طوفان تو را می شناسند

 


اینک ای خوب، فصل غریبی سرآمد

 


چون تمام غریبان تورا می شناسند

 


کاش من هم عبور تو را دیده بودم

 


کوچه های خراسان تو را می شناسند

 


" قیصر امین پور"



*ستارۀ متن: کلمۀ "لا"؛ اشاره به حدیث سلسلة الذهب دارد که امام هنگام عبور از نیشابور فرمودند.

 

 

حدیث سلسلة الذهب:

 

 کَلِمَةُ لا اَلهَ اِلّا اللهُ حِصنی، فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی

 

کلمۀ "لا اله الۀا الله" دژ من است،

 

پس هرکس وارد آن شود از عذاب من در امان خواهد بود.




نظرات 1 + ارسال نظر
من... جمعه 13 مرداد 1396 ساعت 18:50 http://www.doorashena.blogsky.com

عیدت مبارک

ممنون عید شما هم مبارک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد